روضه خوانی در میلاد اهل البیت علیهم السلام

خرید بک لینک

عده ای مردم عامی به روضه خوانی و عزاداری در ایام سرور و جشن اهل البیت علیهم السلام ایراد می گیرند بدون اینکه دلیلی دال بر مدعایشان داشته باشند.

باید به ایشان عرض کرد:

اولا: گریستن در مجالس شادی اهل البیت علیهم السلام شامل چه عنوان حرمت یا کراهتی هست؟ به تعبیر دیگر دلیل یا روایتی که دال بر مدعایتان باشد چیست؟

ثانیا: روایاتی که دال بر بکاء و گریستن و گریاندن در عزای اهل البیت علیهم السلام است عام و فراگیر می باشد یعنی در هر مجلسی گریستن و گریاندن در مصائب مأجور و ممدوح است.

ثالثا آنچه که در سیره اهل البیت علیهم السلام مشاهده می شود این است که ایشان هنگام میلاد عزیزترین فرزندانشان گریسته اند مثلا در مورد حضرت سید الشهداء علیه السلام وارد شده که در هنگام میلاد چنان حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم گریستند که بی هوش شدند و همچنین در میلاد مخدره حضرت زینب سلام الله علیها وارد شده که حضرت رسالت گریستند و بعد فرمودند هر کس در مصیبت حضرت زینب سلام الله علیها بگرید مانند این است که د ر مصیبت حضرت حسن و حسین علیهما السلام بگرید. همچنین در میلاد حضرت ابالفضل العباس علیه السلام وارد شده که امیرالمومنین علیه السلام دستان و چشمان طفل را می بوسیدند و چون حضرت ام البنین از حکمت کارشان سوال کردند ، حضرت گوشه ای مصائب حضرت ابالفضل علیه السلام را یاد آور شدند و….

رابعا روایاتی موجود است که حضرات اهل البیت علیهم السلام فرموده اند: انما اعیادنا مآتمنا؛ این مردم به عیدشان خوشحال مى شوند،در حالى که عیدهاى ما،سوگ و ماتم ماست.

بحار الانوار،ج ۴۶،ص ۹۲

این مضمون همان سخن معروف است که:«بنى امیه براى ما عید نگذاشتند.

همچنین امام باقر علیهالسلام فرمودند: ما مِن یَومِ عَیدٍ لِلمُسلِمینَ اَضحَیً وَ لا فِطرٍ اِلّا و هُوَ یُجَدِّدُ اللّهُ لآلِ مُحَمَّدٍ فِیهِ حُزناً قیل:و لم ذلک؟قال :لانهم یرون حقهم فی ید غیرهم.

هیچ عید فطر یا قربانی بر مسلمانان تازه نمی شود، مگر اینکه به همان اندازه غم و اندوه ما آل محمد (اللهم صلی علی محمد و آل محمد) نیز تازه میگردد. مردم عید میگیرند و حال آنکه حق ما در دست دیگران میباشد.

من لا یحضر: ج۱، ص۵۱۱.

حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز خطاب به یکی از شیعیان فرمودند: مگر بنی امیه و بنی عباس برای ما عیدی باقی گذاشتهاند؟

و چه مظلومیتی برای خاندان عصمت،بالاتر از این که حتی اعیاداسلامی هم برای آنان اندوهبار باشد و خاطره غضب حق و انحراف مسیر رهبری جامعه را بیاد آورد!

علاوه بر مطالب فوق، روایت شده است که مستحب است شیعه در ایام عید، یعنی در روز عید غدیر، عید فطر، عید قربان و روز جمعه که روز عید هفته است، دعای ندبه را بخواند. و دعای ندبه، همان اشک و فریاد در فراق و مصیبت اهل البیت علیهم السلام است.


منبع :http://www.lasaratalhossain.blogfa.com

دیوانگان حسین...

ما را در سایت دیوانگان حسین دنبال می‌کنید

برچسب: روضه خوانی در شب قدر,روضه خوانی در مورد پدر,روضه خوانی در حضور,روضه خوانی درمورد مادر,روضه خوانی در ماه رمضان,روضه خوانی در بیت,روضه خوانی در بین الحرمین,روضه خوانی در ایران,روضه خوانی در قرآن,روضه خوانی در سوگ پدر, نویسنده: بازدید: 420 تاريخ: جمعه 26 شهريور 1395 ساعت: 17:17

صفحه بندی